המדריך באדיבות דודו (dudubitn) – מנהל קהילת תמיכה טכנית למחשב בנענע
במסגרת הטיפ השבועי(שיהיה כל ראשון וחמישי) מספר המלצות לביצוע צריבה מוצלחת . התוכנה המומלצת ביותר לשימוש היא ה Nero . אך כמו כן מומלץ לא פחות להשתמש בתוכנת צריבה שהגיעה בקניית הצורב.
1)בזמן הצריבה – סיגרו את כל התוכניות הפועלות ברקע. כולל האינטרנט.
80% מהודעות השגיאה בזמן הצריבה נגרמות בגלל שימוש בתוכניות אחרות שמפריעות לצריבה.
2)אל תשתמשו במחשב בזמן הצריבה. ואל תפריעו לפעולת הצריבה. מתבצע מעבר מידע בין הדיסק הקשיח לזיכרון ומשם לצורב כל הפרעה שלכם יכולה לשבש את המידע המועבר.
3)בתוכנת הצריבה נרו תמיד ביחרו באפשרות disk-at-once המבטיח צריבה אמינה יותר.
4)הקפידו תמיד לחתום את הצריבה שלכם .
(finalize cd)הדבר נותן עוד 15-10% מקום פנוי לצריבה. ומבטיח כי המידע שעל המדיה ישמר לאורך זמן.
5)ככל שאתם משתמשים במדיה איכותית יותר כך תוכלו להשתמש בביטחון במהירות צריבה גבוהה יותר.
6)הקפידו להשתמש באופציה simulation סימולציה. המדמה את המידע הנצרב לפני הצריבה האמיתית וכך תוכלו לראות מבעוד מועד אם יהיו בעיות בצריבה. ותוכלו להמנע מהריסת הדיסק ע”י צריבה פגומה.
7)שימרו על הצורב שלכם. אל תשתמשו בו ככונן cd-rom . השתמשו בו לצריבות. כך תבטיחו שעינית הצריבה תשאר נקיה לאורך זמן ולא תתלכלך עם דיסקים שונים משומשים. וגם שימרו שדלת הכונן לא תשאר פתוחה לאורך זמן – כדיי למנוע כניסת אבק.
8)בצריבת דיסק לדיסק השתמשו במהירות צריבה בינונית ביחס למהירות צריבה המקסימלית של הצורב שלכם. כך תבטיחו צריבה חלקה יותר וקריאת הנתונים והעברתם תיהיה אמינה יותר.
9)שאתם מתקינים את כונן הצורב שלכם במחשב , חשוב שהוא יהיה מחובר על אותו כבל מידע של הדיסק הקשיח שלכם.
(כלומר על כבל הprimary הדיסק הקשיח יהיה master והצורב slave ) כך תבטיחו צריבות מוצלחות יותר עם העברת נתונים מהירה ואמינה יותר.
10)באם לאחר כל ההמלצות האלה עדיין אתם סובלים מהודעות שגיאה והפרעות בצריבה…מה שיש לעשות:
*עדכנו את תוכנת הצריבה שלכם. ע”י הורדת עידכון מאתר היצרנית של התוכנה.
וכמו כן את הדרייברים של הצורב מאתר יצרנית הצורב.
*התקינו מחדש את תוכנת הצריבה ואת הדרייברים של הצורב.
*בידקו צריבות במהירויות נמוכות
*בדיקת וירוסים מלאה במחשב . יתכן שוירוס פגם בקבצי תוכנת הצריבה.
*הריצו דיסק ניקוי מיוחד, לניקוי הכונן.
**אם כל זה גם לא עזר לכם , יש לכם בעיה טכנית בצורב. נצלו את האחריות אם היא עדיין קיימת..או שילחו אותו לבדיקה במעבדה. אך לפני כן מומלץ כי תבדקו את הצורב במחשב אחר לראות אם אותה בעיה מתרחשת במחשבים אחרים.
**באתרי תוכנות הצריבה מופיע מאגר מרשים של הודעות שגיאה מוכרות וידועות שנובעות מסיבות שונות ומשונות. תמיד מומלץ לבדוק באתרים אלה אולי יש פיתרון יעיל להודעת שגיאה אצלכם שאינכם מצליחים לפתור.
האתרים בתחום:
אתר התוכנה nero :
http://www.nero.com
אתר התוכנה easy cd creator:
http://www.roxio.com
בהצלחה
דודו
מנהל הפורום